WSPOMAGAMY W
NAUCZANIU DOMOWYM,
ABY NAUKA BYŁA NAJEFEKTYWNIEJSZA
Nauczanie domowe czy szkolne?
Podzielę się z Tobą moimi spostrzeżeniami, rozważając jedynie efektywność nauczania matematyki w szkole w porównaniu z lekcjami, które prowadzimy. Zadaj sobie, proszę, poniższe pytania:
Czy Twoje dziecko rozumie, co dzieje się na lekcjach?
Mamy wielu uczniów, którzy z lekcji matematyki w szkole wynoszą niewiele, albo prawie nic.
Bardzo często zdarza się, że, mimo iż temat był omawiany w szkole, uczniowie nie umieją rozwiązać prostych zadań i popełniają podstawowe błędy. Około 25% naszych uczniów większość umiejętności zdobywa podczas indywidualnych lekcji i dzięki tym zajęciom rozumieją, co dzieje się w szkole.
Słabsi uczniowie na lekcji szkolnej zwyczajnie marnują czas. Nauczyciele robią przykłady w swoim tempie, a jeśli uczeń nie zrozumie jednej lub drugiej rzeczy, reszta zaczyna być czarną magią…
Czy Twoje dziecko wykorzystuje swój potencjał?
Często zakładamy, że jeżeli dziecko ma dobre oceny, to jest ok. Lecz czy nauczyło się wszystkiego, czego mogło lub powinno?
Poziom nauczania w szkołach bardzo się różni – ktoś, kto w jednej szkole ma trójki, w innej mógłby mieć same jedynki.
Mamy dużo uczniów czwórkowych i piątkowych, którzy na zajęciach z Math Master uczą się rozwiązywania zagadnień, które w szkole były niestety pominięte lub niedokładnie wytłumaczone.
Zagadnienia te są w programie nauczania. Są one istotne dla uczniów, którzy chcą iść do klasy z rozszerzeniem z matematyki oraz dostać się na politechnikę, ale niektórzy się o nich nigdy nie dowiedzą…
Nauczanie szkolne ma sporo niedociągnięć.
Szkoła uśrednia uczniów, a przecież
każde dziecko jest inne.
Dlaczego warto skorzystać ze wsparcia podczas nauczania domowego?
Są uczniowie, którzy są w stanie nauczyć się wielu zagadnień samodzielnie, a są tacy, którzy potrzebują wsparcia – nadania pewnego kierunku i wyjaśnienia niektórych kwestii. Nie możemy oczekiwać od dziecka, którego nie uczy nikt, że będzie umiało uczyć się samodzielnie i rozumiało treści zapisane w podręcznikach do przedmiotów ścisłych – matematyczne zapisy bywają trudne do zrozumienia.
Oto dlaczego warto mieć kogoś, kto czuwa nad procesem nauki:
Każdy uczeń jest inny – ma inne zdolności, lepiej lub gorzej radzi sobie w konkretnych obszarach. Jedni robią błędy obliczeniowe, a inni logiczne. Niektórzy gorzej radzą sobie z geometrią, a inni z równaniami. Czasami trzeba zrobić kilkanaście takich samych przykładów, a czasami tylko dwa.
Dlatego materiał i tempo jego wprowadzania dobieramy do indywidualnych predyspozycji ucznia.
Nauka jest szybka i efektywna -zadań w podręcznikach jest dużo. Część to zadania bardzo typowe, takie, których umiejętność rozwiązywania buduje silną bazę wiedzy matematycznej – takie zadania mogą z dużym prawdopodobieństwem pojawić się na egzaminie, a ich zrozumienie jest niezbędne w dalszej edukacji. Spora część poleceń jest jednak „przekombinowana”, lub zbyt trudna na początek.
Korzystając ze wsparcia w nauczaniu domowym, masz pewność, że dziecko nie będzie zagubione w ogromie różnego typu poleceń i szybko dojdzie do celu.
Wiedza jest pełna – podczas samodzielnej nauki w domu łatwo o pokusę pominięcia jednego czy drugiego trudniejszego tematu.
Dodatkowo podręczniki różnią się pomiędzy sobą strukturą, przykładami i zadaniami, stawiając nacisk na lekko różne zagadnienia.
Indywidualny nauczyciel Math Master czuwa, aby wszystkie kluczowe zagadnienia były opanowane.
Nie martw się, Twoje dziecko nadal będzie musiało być bardzo samodzielne, systematyczne
i odpowiedzialne 😉
Jak wygląda nasze wsparcie w nauczaniu domowym?
Podejście dobieramy indywidualnie do każdego ucznia, ale istnieje kilka głównych opcji:
Jeśli dziecko jest dobre z matematyki
Dla dzieci, które są zaangażowane i same są w stanie nauczyć się sporo, polecamy jedno spotkanie o długości 90 minut w tygodniu. W tym czasie jesteśmy w stanie skupić się na rozwiązywaniu zadań o średnim lub wysokim poziomie trudności, rozwiać wątpliwości, przećwiczyć alternatywne sposoby rozwiązań i upewnić się, że wszystkie zawiłości są zrozumiałe.
Jeśli dziecko jest "typowym humanistą"
Dla dzieci, które mają problemy z matematyką, wymagane są minimum 2 spotkania po 90 minut w tygodniu. W tym czasie jesteśmy w stanie dobrze zrozumieć materiał i utrwalić najistotniejsze schematy rozwiązań tak, aby bez problemu przechodzić do kolejnych działów matematyki. W takim trybie dziecko zda egzamin ósmoklasisty na rozsądnym poziomie i pójdzie do liceum bez zaległości, a licealiści zdadzą maturę bez stresu.
Jeśli dziecko jest matematycznym "średniakiem"
Dzieci, które sobie z matematyką jakoś radzą, zależnie od zaangażowania mogą potrzebować więcej lub mniej spotkań.
Skorzystaj ze wsparcia w nauczaniu domowym. Zdaj się na doświadczonego korepetytora!